Populära inlägg

måndag 19 mars 2012

Tillbaka i ny regi!

Ja men då kör vi igen då!

Jag kände jag behövde lite nytt på bloggen när det är lite nytt i mitt liv ÄNTLIGEN!!

Jag har börjat JOBBA! =)

Från att ha gått hemma på heltid sen i Maj är jag tillbaka inom sjukhuset väggar. Det var en jobbig tid, det är svårt att förklara om du aldrig varit där. Jag trodde att utbränd var en "slask" diagnos men nu vet jag hur det känns att tappa bort sig själv helt och hållet. Hjärnan fungerar inte, hela kroppen strejkar, och du vet inte om du är vaken eller sover. Man blir livrädd och känner inte igen sig själv, rädd att det ska vara såhär resten av livet. Man tycker att man är helt värdelös som människa för man klarar inte av sin vardag,  man vill inte träffa människor, klarar inte av flera saker på samma gång. Det enda man vill är att gå in i ett mörkt rum och släcka lampan och hoppas att allt ska försvinna.

Det har tagit sin tid och det kommer förmodligen ta ännu längre tid och det värsta är att acceptera just detta. Jag vet att jag har en bra bit kvar att vandra. Jag känner fortfarande inte min kropp riktigt och ligger väldigt nära gränsen hela tiden. Kroppen har fått tagit en del stryk, den ligger på minus både när det gäller energi och vikt. Men med motgångar och misstag kommer insikter och jag har väl lyckats lära mig en del påvägen hit hoppas jag =)

En aktiv livstil är nånting jag vill ha, då mår jag som bäst, mitt mission blir att finna en balans mellan aktivitet och vila om jag ska hålla några år till, och kunna nå mina drömmar som är många. Men dom finns där och det är jag glad för. Slutar ALDRIG drömma!!

Träningen har räddat mig många gånger och jag älskar det!! Träna gärna men använd din hjärna!! Vilket jag kanske inte varit så bra på för den har inte fungerat, lite skit i maskineriet kan man säga =) Men som sagt man lär av sina misstag om och om igen. Du måste bränna dig på plattan för att veta att den är varm och du kommer att falla MÅNGA gånger innan du lär dig att gå.

Nu är jag igång och börja blogga lite igen iallafall. Kommer att bjuda på lite "flum flum" i vardagen, den här världen mår bra av lite flum flum, vi behöver bli påmind om det vi en gång redan visste när vi var barn. Lycka kommer inifrån och vi har ansvar för vår egen lycka. Du kan inte ta ansvar för vad andra tänker men du kan ta ansvar för vad du tänker om dig själv och om andra!! Det kommer också att bjudas på lite av det som lagas i mitt kök, eftersom jag älskar att laga mat som ni vet. En nyhet är att jag kommer att skriva lite om träningen också. Jag har gjort många misstag här och även då såklart lärt mig en del, och så kan jag ju som sagt inte sitta still. Meningen med min träning nu är att jag också ska gå upp i vikt så det gäller att äta, äta och äta lite till!! Det är min resa från liten och tunn till stark och sund! =) Kroppen mår bra av lite fett på kroppen och dessutom är det enligt min mening lite gosigt att ha nått att ta i!  Det ska jag åstakomma med bra och mycket mat, träning, vila, toppat med glädje och skratt det sistnämnda tror jag är det viktigaste och har jag inte det ja då är det dags att hitta på nått annat! Känslor är inte farliga även om dom känns obehagliga, det är bara din själs sätt att säga till dig att du antingen är ute på djupt vatten eller att du helt enkelt är precis där du ska vara just nu och gör precis det du vill göra, tror man kan kalla det lycka! Livets uppgift: Lära sig vara här och nu och lära sig uppskatta livet för vad det är. För det kommer alltid att vara precis som det är och ingenting annat, vad du vill göra och känna i ditt liv är upp till dig! Var din egen forskare!! //Fröken F

1 kommentar:

  1. Åh, Frida! Vad jag har väntat på dig sedan jag hittade dig! Och tänk att du dyker upp just nu i mitt liv..

    Om du visste vad glad och stark jag blir att läsa detta! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera